eerste werk week!! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu eerste werk week!! - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu

eerste werk week!!

Blijf op de hoogte en volg Alexandra en Merle

03 Juli 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hallo allemaal hie zijn we weer!!

Even een korte update.
Maandag zijn we begonnen bij de babies. Dat was echt heel erg leuk. Wat zijn deze babies lief. Je zou er zo een mee naar huis willen nemen.
We kwamen daar aan en hadden nog net tijd om onze tas weg te zetten en werden toen alleen gelaten met 16 babies. Wel fijn dat ze je meteen zo vertrouwen.
We moesten om 1030u alweer gaan om op tijd te zijn bij het volgende project. Dit vonden we erg jammer. We zijn smiddags naar de tempel geweest en moesten deze renoveren. Daar aangekomen moesten we een uur wachten voordat we konden beginnen. Toen we konden beginnen was het de bedoeling dat we de muren weer wit zouden verven. Dat hebben we dus gaan. Het was leuk voor een middag maar daar was het dan mee gezegd.
We hebben savonds aangegeven dat we het zonde vonden om zo vroeg weg te gaan bij de babies dat vond de coördinator ook. Dus hebben we voor de rest van de week geregeld dat we de village children les zouden geven.
Dinsdag dus weer eerst naar de babies dit keer hadden we de peuters dat vonden we allebei wel leuker, met deze kinderen kan je toch meer doen. Smiddags dan de village kids. We zouden ons eigen plekje krijgen maar dat was niet gelukt we zijn toen met een ander meisje uit het huis mee gegaan en hebben toch wel ons eigen ding kunnen doen. Dit was leuk om te doen maar in het begin ook lastig omdat alles meteen in het engels is.
Woensdag hadden we dezelfde dag sochtends naar de babies, was weer echt leuk. Dit keer waren ze allemaal iets meer aan het jengelen, wanneer je dan de een op pakt begint de ander te huilen om aandacht, best lastig als je met zn 3e bent op 16 babies.
Smiddags weer naar de village kids nu was het andere meisje niet mee en konden we ons eigen ding doen. Dit was fijn, je voelt je dan toch prettiger.

Vandaag zijn we naar Colombo geweest om het visum van alexandra te verlengen. Vanmorgen om 430u opgestaan. Om 500u zouden we vertrekken dat werd hier natuurlijk 515u. Om 915u waren we daar we gingwn van hokje naar tafeltje naar stoeltje naar hokje. Uiteindelijk nar 4uur wachten is het allemaaal gelukt.
Om 14u gingen we terug en om 1815u waren we terug, wij zijn gaam douchen hebben even iets gegeten en liggen nu in bed. 2110u hier nu!!

Zaterdag natuurlijk weer de wedstrijd kijken, dan proberen we ook weer wat foto's te plaatsen.

Liefs alexandra & merle

• 03 Juli 2014 - 18:52

Jacqueline:

Leuk om te lezen dat jullie toch een beetje een eigen plan trekken en het leuk hebben!
    Goed bezig! Have fun! X

• 03 Juli 2014 - 21:32

Annelies:

Leuk hoor dat jullie zoveel verschillende dingen doen.
    En Merle nog een beetje vroeg hè, om zo'n kleintje mee te nemen!
    Bijna weekend dames, geniet ervan en succes met inpakken
    Op naar 2weken meiden en ook succes met de elastiekjes!
    Kus

• 04 Juli 2014 - 08:24

Kelly:

Hee alexandra en merle,
    Wat goed om te horen dat als zo goed loopt! Kan me voorstellen dat het werk met de baby's leuker is dan schilderen :p kijken jullie goed uit! Liefs kelly

• 04 Juli 2014 - 10:03

Willem:

Heb net ook een reactie proberen te plaatsen maar dat is blijkbaar niet gelukt. Zie nl. niks terug.op het gevaar af dat er 2 komen een herhaling van zetten.
    Jullie zijn dus 13 uur onderweg geweest voor het visum. Ik vroeg me af hoe je dan reist: taxi, olifant, bus, tuk tuk, trein.....?
    Dit is wel wat anders dan een kennismakingsweek en wel goed om te lezen dat jullie ook zelf invloed ( kunnen) hebben op het programma. Het zijn dus inderdaad veel nieuwe ervaringen.
    Merle, je kaart is aangekomen.Leuk/ thnks.
    En dan die wedstrijd morgen...Nederland is er klaar voor.
    Verheug me nu al weer op het volgende verslag met de ( juich) foto's

• 04 Juli 2014 - 10:19

Henriette Krijnen:

Wat een leuk verslag meiden, goed hoor. Lief met die kleine baby's en peuters. Gaat het met jullie 2 ook lekker? Geniet ervan,ik zal het jullie verhaal volgen , liefs v henriette.

• 05 Juli 2014 - 00:49

Maaike:

Hee meiden,

Wat leuk om weer een reisverslag te lezen. We worden allemaal via de app op de hoogte gehouden maar dit is net even anders hihi!
    Heel knap dat jullie je zo goed redden. Telkens als ik de verhalen lees, lees ik met verbazing hoe het daar gaat!

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van het zwemmen en genieten van de laatste dag in jullie bedje! Op naar een nieuwe uitdaging binnen dit grote avontuur. Ook dat gaat jullie lukken.
    Ook ik sluit me aan bij de vorige reacties, heel benieuwd naar de foto's.

Nou meisjes, have fun, geniet ervan en pas op jezelf en elkaar.
    Dikke knuffel, Maaike

• 05 Juli 2014 - 11:53

Wilma:

Merle, bedankt voor je kaart!
    veel succes verder, en we blijven jullie verslag lezen!
    Groetjes Opa/oma/wilma