Een nieuwe week at the Green house. - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu Een nieuwe week at the Green house. - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu

Een nieuwe week at the Green house.

Blijf op de hoogte en volg Alexandra en Merle

16 Juli 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hallo allemaal,

nog iets minder dan twee weekjes en dan zijn we weer thuis, de tijd vliegt voorbij!

Afgelopen weekend zijn we weer terug gegaan naar Kandy en zitten we weer vertrouwd in the Green house. Toen we aankwamen gingen we er vanuit dat we 3 bedden hadden.. Helaas was dit niet het geval... Uiteindelijk hebben we besloten om 3 meiden uit het huis op te bellen en te vragen of we van het weekend in hun bed konden slapen, ze waren een weekendje weg. Dit was gelukkig geen probleem en konden we gezellig met ze 3e op een aparte kamer slapen.. Wat een rust!!

Zaterdag zijn we naar de olifanten geweest, dit was echt super leuk! We hebben op de olifanten gereden en we hebben een oilifant gewassen. Die avond zijn we lekker uiteten geweest, heeeeeeerlijk! Pizza :) :)

Zondag zijn we naar een grote waterval geweest en hebben we een stuk gewandeld, in de middag zijn we naar Kandy geweest en hebben we wat boodschappen gedaan. In de avond werd ons duidelijk welk project we gingen doen.

In de ochtend gaan we naar de disabled school. In het begin verwachtte wij echt een school met gehandicapte kinderen maar dat is het niet. Een vrouw heeft een stuk van haar huis vrij gemaakt voor jongeren die beperkt zijn. Hier komen elke dag 6/8 kinderen heen. In de ochtend gaan we dansen, daarna hebben ze elke dag een thema dat ze behandelen, ieder kind doet dat op zijn of haar eigen niveau. Vandaag hadden we het thema dieren, de kinderen hebben een eigen schriftje waar ze dan een dier moeten tekenen en het daarna in het Engels moeten schrijven, erg knap hoe goed ze al Engels kunnen. Daarna is er vrij spelen en wordt er met puzzels gespeeld of met kralen geregen. Die vrouw die het leidt is erg lief voor de kids, erg fijn om te zien dat ze het met zoveel liefde doet, dit was niet te zien in het weeshuis. Ze is getrouwd met een Nederlandse man, dus misschien ligt het daaraan haha!

In de middag gaan we naar een weeshuis voor jongens toe, wat wel leuk is om te weten is dat de kinderen die in het babyweeshuis niet geadopteerd worden en 5 jaar zijn gaan naar dit jongensweeshuis toe. Met de jongens oefenen we Engelse woorden en ondernemen we activiteiten. In het begin waren ze erg terughoudend maar ze komen al steeds meer los.

Aan het einde van de week vertrekken we naar Amabalangoda daar gaan we een project doen op het strand, we zullen daar gaan helpen bij een preschool. In de middag zijn we vrij en kunnen we genieten van het strand, daar kijken we erg naar uit!

Tot ons volgende verslag!

Liefs Merle en Alexandra.

• 16 Juli 2014 - 12:18

Annelies:

Hoi Dames,

Wat een hoop indrukken doen jullie op.
    De tijd vliegt echt ja, het schiet op.
    Geniet er met volle teugen van de laatste weekjes.
    X Annelies

• 16 Juli 2014 - 20:09

Willem:

Word wel steeds nieuwsgieriger naar alle foto's en de verhalen met de verhalen achter de verhalen ( bijv. het verschil in aanpak inde verschillende huizen).
    Ga zo eens op google earth kijken waar je ergens op het strand komt....
    Fijn om over jullie tijd daar te lezen. Graag nog een paar updates a.u.b. ;-))
    Fijne tijd verder en geniet er van want als je over de helft bent, gaat het snel.

• 16 Juli 2014 - 20:17

Yvonne:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Jullie pakken t ook goed aan steeds als t niet naar je zin is. Top!
    Tijd vliegt inderdaad, fijn dat je op verschillende plekken komt.
    Is er veel armoede of valt dat mee daar?
    En de temperatuur? wen je er aan? ( wij gaan morgen een hete dag tegemoet, maar of t bij jullie niet warmer is...?)
    Schrijf nog maar wat verslagjes, erg leuk om te lezen! Geniet van je prachtige reis!
    Yvonne

• 18 Juli 2014 - 21:40

Ramona:

Mooie verhalen, mooi avontuur, weer een ervaring rijker