alweer een week voorbij gevlogen - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu alweer een week voorbij gevlogen - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu

alweer een week voorbij gevlogen

Blijf op de hoogte en volg Alexandra en Merle

10 Juli 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Olaa allemaal,

We hebben even op ons laten wachten, maar hier zijn we weer.
Even denken waar ik zal beginnen.

Zaterdag: half zeven opgestaan, taxi zou er kwart over zeven zijn. Hier was iets fout gegaan dus de taxi was er om acht uur. Dit op de vroege morgen en bij een groep van 15 meiden betekende niet veel goeds. Uiteindelijk met zn alle in de taxi op naar het treinstation daar moesten we een kaartje kopen, maar waar en hoe dat was een goede vraag. Na drie keer van rij verwisseld te zijn was het gelukt. Nou snel doorgelopen naar het goede perron, dachten we. Toen we eenmaal in de trein zaten bleek het de verkeerde te zijn. Weer uitgestapt en de volgende genomen. Dit was de goede. Na een lange trein reis van 4.5u waren we er. We waren met de trein al door de plantages heen gereden, zonde dat het zo hard regende. Maar ondanks dat was het echt heel erg mooi.
Toen door met een taxi naar de theefabriek. Daar kregen we een rondleiding en werd ons verteld hoe thee gemaakt werd. Nooit geweten dat daar nog zoveel bij komt kijken. Als aller laatste mochten we thee proeven met een stukje chocolade cake!
'S avonds (voor ons snachts) was er natuurlijk de wedstrijd van Nederland. Alle Nederlandse meiden in het huis zijn gaan kijken. Ik (merle) ben niet mee gegaan, was ziek geworden die avond. Alexandra is wel geweest en kwam om half 5 terug met het goede nieuws dat Nederland door was.

De volgende dag konden we een beetje uitslapen, we werden om 12u opgehaald om te vertekken naar de girls. Deze keer was de taxi netjes op tijd. Om 13u kwamen we aan bij ons nieuwe verblijf. We wisten niet zo goed wat ons overkwam, nonnen met witte kappen. Waren erg benieuwd naar de rest. Eenmaal binnen zag het er schoon uit. We werden naar onze kamer begeleid. Een hok met drie bedden erin boven ieder bed hangt een clamboe. Gelukkig wel een eigen badkamer, meteen 3 nieuwe vrienden gemaakt. (Kees de kakkerlak, doris de duizendpoot en sjaak de spin) 's avonds gesprek gehad met een non over wat er van ons verwacht werd en hoe onze dag eruit zag. Dit hebben we aangehoord maar wisten dat dit niet was waar voor we hier zijn gekomen en wat ons is verteld. Maar ondanks dat wilde we het wel proberen en de week afmaken. Het was de bedoeling hier twee weken te blijven maar daar zijn we halverwege de week van afgestapt en hebben met de coördinator gebeld en afgesproken dat we zaterdag ochtend weer terug komen naar het vrijwilligershuis, wat we daar volgende week gaan doen is nog een raadsel.
Hoe ziet onze dag er hier uit:
We beginnen de dag om half 8 met een ontbijt. Daarna moeten we om half 9 allemaal in een verschillende klas staan. En helpen met de taken van de teacher. Dit suurt tot half 12 / 12u. Om half 1 hebben we een lunch. En dan hebben we even vrij tot half 3 dan moeten we een groepje van 10 meiden lesgeven. Dan hebben we weer een half uurtje niks en dan komen de grotere meiden ons roepen en kunnen we hun helpen met hun engels huiswerk. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar dat we in de middag gewoon activiteiten met de meiden kunnen doen.

Dit weekend willen we graag naar de olifanten, we gaan kijken of dat gaat lukken maar dat lezen jullie in ons volgende verslag.

Ohja, voor het laatste weekend hebben we even een lekker luxe hotel geboekt zodat we weer lekker relax terug het vliegtuig in kunnen.

De tijd vliegt hier voor bij en voor jullie het weten zijn we alweer terug in het koude kikkerlandje!!

Liefs Alexandra en Merle

• 10 Juli 2014 - 16:47

Aditi :

Leuk weer te lezen! :) hoe gaat t met de rijst en voedsel enz? ;)

• 10 Juli 2014 - 17:56

Annelies:

Super,super leuk verslag.
    Zo doen jullie wel veel verschillende dingen, ervaringen op.
    Ik wil die nonnen op foto samen met jullie!
    Slim om te zorgen dat je relaxt aan de terugreis begint.
    Heb nu al weer zin om het volgende verslag te lezen
    Xx A

• 10 Juli 2014 - 18:13

Willem:

Dit is toch het leukste van je afwezigheid...
    Die leuke/boeiende reisverslagen. Krijg je toch wel een beeld(?)
    Bijv. 4,5 uur met de trein; hoever reis je dan?
    En wat dat voetballen betreft...we verliezen iig niet van de Duitsers.

• 10 Juli 2014 - 22:09

Henriette Krijnen:

Het klinkt allemaal goed,maar ook verrassend. Hele verhalen kunnen jullie straks vertellen, nog eff en dan lekker een luxe hotel . Nu geniet er maar fijn van kanjers groetjes henriette.

• 16 Juli 2014 - 10:36

Merle En Alexandra:

Het eten is nog steeds verschrikkelijk, maar gelukkig zijn er bakkertjes en een grote supermarkt in de buurt waar we eten kunnen kopen haha.

Geen idee, hoe veel km we afleggen in 4.5 uur, weet wel dat we soms over 5km wel een half uur kunnen doen...