De eerste week - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van Alexandra en Merle Sri Lanka - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Merle en Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra en Merle

29 Juni 2014 | Sri Lanka, Sri Lanka

Hallo allemaal,

onze eerste week zit erop! Het was een leuke, drukke, indrukwekkende week. We hebben een orientatieweek gedaan. We zijn met een groepje van 4 mensen door Kandy gereisd. We hebben kookles gehad, zijn met ze alle in een boot gaan varen, we zijn naar de tempel geweest, zijn naar een monnik geweest en hebben de omgeving verder bekeken. Ook zouden we een meditatie les krijgen maar voordat de vrouw haar mond hield was de tijd al weer voorbij. We hebben erg veel dingen gedaan, dit zijn er maar een paar haha. We hebben gereisd met een bus, dit was echt een hele ervaring, hoe de mensen hier reizen zijn we helemaal niet gewend. Erg drukke bussen, erg chaotische busstations ect.

De mensen eten hier bladeren en spugen dan een rode zut weer uit waardoor ze rode tanden krijgen, erg raar om dit te zien. Ook weten de tuctuc chauffeurs precies waar we heen moeten en willen ons dan ook maar al te graag brengen. Zo erg dat we zelfs ruzie hadden met iemand die ons voor 2000 rupee naar kandy wilde brengen en wij wilde dit voor 500 rupee uiteindelijk was hij zo kwaad dat hij het wilde doen, maar toen vonden wij het een vervelende man dat we zelf niet meer met hem mee wilde gaan.

In het weekend waren we vrij, we zijn naar Sigaryia geweest. Dat is een grote rots. we hebben deze met een trap beklommen. het was ongeveer 2.5 kilometer hoog. We zijn erg vroeg gegaan maar alsnog was het erg warm om de rots omhoog te komen. Toch is het ons gelukt!! YEAAAAH we did it!!

vandaag zijn we vanmorgen op pad geweest voor wat souvenirs, daarna snel terug naar het huis omkleden en naar het zwembad. Dit was bij een 5 sterren hotel, we hebben GE-NO-TEN!!

nu kijken we natuurlijk de wedstrijd NED-MEX.

tot ons volgende verslag,
bedankt voor alle leuke reacties!!

liefs Alexandra en Merle

• 29 Juni 2014 - 18:25

Marieke:

Heeee meiden

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen
    Heel veel plezier daar en geniet er van!

Gr marieke

• 29 Juni 2014 - 19:04

Willem:

In de rust van een slechte wedstrijd zo ' n leuk reisverslag lezen en mooie foto's bekijken, dat maakt veel goed. Verheug me al op het volgende deel

• 29 Juni 2014 - 19:23

Thea Van Vlaanderen Van Malsen:

Hallo Merle en Alexandra,

Wat geweldig dat jullie zoveel beleven. Een herinnering voor het leven. Super!!! goed zeg dat jullie die klim gehaald hebben, knap hoor. Hoe is het klimaat daar? Warm vermoed ik???
    Veel plezier. Have fun and experience.
    Warme groet van Chris en Thea

• 29 Juni 2014 - 21:43

Annelies:

Hoi wereldreizigers

Wat een mooi verslag, ben echt reuze benieuwd naar jullie verhalen en foto's.
    Op naar jullie werkweken, ook dat zal even wennen zijn.
    Maar ik denk ook enorm dankbaar werk.
    Geniet er met volle teugen van.
    Ben super super trots op jullie.

Kus, Annelies

• 29 Juni 2014 - 22:25

Loes:

Tja terwijl het feest hier is losgebarsten, even snel lezen hoe je het hebt Merle!
    Gaaf hoor! Ben erg nieuwsgierig naar wat komen gaat!
    Geniet, uit ervaring weet ik dat het heel snel gaat!

Groeten!!

• 30 Juni 2014 - 10:26

Vera Broekman:

Hee meiden!!
    Echt super leuk wat jullie daar allemaal mee maken!
    Ben nu al benieuwd naar jullie verhalen en foto's!
    Maar eerst daar nog lekker genieten! Heel veel plezier!!
    En wat een wedstrijd gisteren he!!;)
    Dikke kus

• 30 Juni 2014 - 18:40

Jacqueline:

He Dames,

Tot nu toe een super gaaf lijkt het!
    Nu nog even het echte werk ontmoeten..anders maar ook een hele ervaring denk ik..

Enjoy! Jacqueline